Finalizarea primelor cursuri de specializare de „Formator” și „Manager proiect” la AJOFM Bistrița – Năsăud

Două noi examene de absolvire au avut loc astăzi, 15 noiembrie 2016, la sediul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bistriţa – Năsăud pentru programele de formare profesională de “Formator” şi “Manager proiect”. Sunt primele două serii de cursanţi la AJOFM Bistriţa – Năsăud care obţin o diplomă în aceste ocupaţii.
Cursul de specializare de “formator” cod COR 242401 s-a desfasurat prin Centrul de Formare Profesională Bistriţa în perioada 27.09.2016 – 07.11.2016. Clasa a fost formată din 28 de persoane, 4 dintre ele beneficiind de gratuitate în formare profesională fiind persoane aflate în căutarea unui loc de muncă (şomeri indemnizaţi).
Toţi cei 28 de cursanţi care au participat la examenul de absolvire, l-au promovat.
Dintre unităţile de competenţă specifice care sunt dobândite la absolvirea cursului de specializare de “formator” , amintim:
– pregătirea programului;
– realizarea activităţilor de formare;
– evaluarea participanţilor la formare;
– aplicarea metodelor si tehnicilor speciale de formare;
– marketing-ul formarii;
– proiectarea programelor de formare;
– organizarea programelor şi a stagiilor de formare;
– evaluarea, revizuirea şi asigurarea calităţii programelor şi a stagiilor de formare;

Cursul de specializare de “manager proiect” cod COR 242101 s-a desfasurat prin Centrul de Formare Profesională Bistriţa în perioada 27.09.2016 – 31.10.2016. Clasa a fost formată din 25 de persoane, 14 dintre ele beneficiind de gratuitate în formare profesională fiind persoane aflate în căutarea unui loc de muncă (şomeri indemnizaţi şi neindemnizaţi).
Toţi cei 25 de cursanţi care au participat la examenul de absolvire, l-au promovat.
Dintre unităţile de competenţă specifice dobândite la absolvirea cursului de specializare de “manager proiect”, amintim:
– stabilirea scopului proiectului;
– stabilirea cerinţelor de management integrat al proiectului;
– planificarea activităţilor şi jalonarea proiectului;
– gestiunea utilizării costurilor şi a resurselor operaţionale pentru proiect;
– realizarea procedurilor de achiziţii pentru proiect;
– managementul riscurilor;
– managementul echipei de proiect;
– managementul comunicării în cadrul proiectului;
– managementul calităţii proiectului;

Aceste două programe de formare profesională s-au adresat doar absolvenţilor de studii superioare, care vor putea să-şi folosească abilităţile dobândite în implementarea proiectelor cu finanţare internă sau externă.

Recomandari

Alte Articole