Controale şi verificări de specialitate la unităţi comerciale din judeţul Bistriţa-Năsăud

Marți, 8 decembrie , în baza planului ,,Sărbători de iarnă în siguranţă”, poliţiştii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bistriţa Năsăud, însoţiţi de reprezentanţi ai DSVSA Bistriţa Năsăud şi OJPC Bistriţa Năsăud, au efectuat controale şi verificări de specialitate la unităţi comerciale din municipiul Bistriţa, oraşul Sîngeorz-Băi şi comunele Şieu-Odorhei şi Lechinţa.

,,Scopul acestora a fost combaterea evaziunii fiscale în domeniul comerţului cu mărfuri alimentare, legume, fructe, alcool, băuturi alcoolice şi ţigări, precum şi cu jucării şi obiecte ornamentale pentru sărbătorile de iarnă, provenite din import sau din achiziţii intracomunitare şi protejarea bugetului consolidat al statului. De asemenea, s-a urmărit verificarea activităţii privind furnizarea de mărfuri şi alimente, conform standardelor de calitate, care să nu afecteze sănătatea publică, precum şi prevenirea şi combaterea ilegalităţilor ce se comit în sfera comerţului cu produse contrafăcute de sezon, cât şi a evaziunii fiscale generate de acest fenomen”, a declarat pentru Bistrița-Năsăud News, inspector Virginia Pîrlea, purtătorul de cuvânt al I.P.J. Bistrița-Năsăud.

În urma activităţilor desfăşurate au fost verificate 25 de persoane juridice, 32 de persoane fizice, fiind constatate o infracţiune de evaziune fiscală şi o alta referitoare la punerea în circulaţie a unor produse purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată. Totodată, au fost aplicate 23 de sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de 56.200 de lei, şi au fost confiscaţi 926 de lei.

Astfel, poliţiştii bistriţeni au constatat faptul că o întreprindere individuală, reprezentată de o tânără, în vârstă de 24 de ani, din Bistriţa, ar comercializa în incinta punctului de lucru, situat pe raza municipiului, diferite produse de îmbrăcăminte şi accesorii, care poartă reprezentări grafice ce indică mărci notorii identice sau similare cu mărcile larg cunoscute în România, în cadrul segmentelor de public vizat, reprezentări grafice specifice şi asemănătoare unor mărci înregistrate. Produsele identificate ar fi fost expuse spre vânzare către clienţi, la preţuri net inferioare celor originale regăsite în comerţ, fiind ambalate şi etichetate în mod asemănător produselor noi regăsite în magazine.

 Raimond Petruț

Recomandari

Alte Articole