Premiile antidiscriminare, ediţia a II-a Reviewed by CD on . Sunt printre noi. Sunt diferiţi, dar fac parte din viaţa noastră. Vorbim despre copiii cu autism. Aceştia trebuie integraţi în învăţământul de masă şi nu sunt p Sunt printre noi. Sunt diferiţi, dar fac parte din viaţa noastră. Vorbim despre copiii cu autism. Aceştia trebuie integraţi în învăţământul de masă şi nu sunt p Rating: 0
Ești aici: Acasă » Articole Recomandate»Premiile antidiscriminare, ediţia a II-a

Premiile antidiscriminare, ediţia a II-a

Premiile antidiscriminare, ediţia a II-a

Sunt printre noi. Sunt diferiţi, dar fac parte din viaţa noastră. Vorbim despre copiii cu autism. Aceştia trebuie integraţi în învăţământul de masă şi nu sunt puţine cadre didactice care vor să primească în clasele lor copii cu tulburari din spectrul autist. De aceea, Centrul ,,Micul Prinţ”, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean, Premiile Antidiscriminare-Învăţăm Împreună, ediţia a II-a.

 Scopul evenimentului este acela de a încuraja integrarea în învăţământul de masă a copiilor cu tulburări de dezvoltare. Cu acest prilej vor fi premiate 40 de cadre didactice din Bistriţa-Năsăud care au avut o contribuţie importantă la integrarea în şcoli şi grădiniţe a copiilor cu tulburări din spectrul autist şi alte tulburări, în ultimii 8 ani.

Trendul european este acela de a integra copiii cu tulburări din spectrul autist, alături de copiii neurotipici în învăţământul de masă, individual sau în clase şi grupe speciale, reduse numeric, atunci când acest demers este în beneficiul lor. Acest lucru nu este întotdeauna posibil şi nici întotdeauna în avantajul copilului. Însă cu intervenţie terapeutică specifică, copiii cu diverse dizabilităţi pot beneficia enorm de pe urma integrării în învăţământul de masă din punct de vedere comportamental – urmărind modele şi respectând reguli, al socializării şi comunicării – învăţând să interacţioneze adecvat şi al dezvoltării cognitive.

 Integrarea unui copil cu autism sau alte nevoi speciale în învăţământul de masă presupune un efort intens din partea familiei şi a cadrelor didactice, alături de un demers terapeutic susţinut, de lungă durată. Din 2008, obiectivul Centrul de Resurse şi Referinţă în Autism „Micul Prinţ” fost sensibilizarea societăţii civile şi a autorităţilor locale, reducerea discriminării pe criterii de sănătate mintală, formarea de terapeuţi şi cadre didactice specializate, astfel încât fiecare copil integrat să aibă şansa la o viaţă normală. Cadrele didactice premiate au fost nominalizate de Asociaţia Autism Europa Bistriţa şi Inspectoratul Şcolar Judeţean şi îndeplinesc, cumulativ, mai multe condiţii: au integrat în grupă/clasă/unitatea de învăţământ un copil cu tulburare din spectrul autist sau alte tulburări de natură să solicite suplimentar cadrul didactic sau unitatea; copiii integraţi sunt sau au fost încadraţi în grad de handicap; cadrele didactice sau unităţile de învăţământ au colaborat în mod direct cu ISJ, au participat la cursuri de formare sau au solicitat sprijin punctual din partea CRRA Micul Prinţ cu privire la tehnici de integrare. Fondurile pentru premiere au fost strânse din sponsorizări prin eforturile părinţilor şi ale prietenilor Centrului ,,Micul Prinţ”.

Evenimentul va avea loc miercuri, 10 decembrie, la Centrul Cultural Sinagoga Bistriţa, de la ora 18.

           

Clip to Evernote

Comentează

© 2014 TRANSILVANIA TV Network Mixed By Fabrik

Sus