Valoarea totală a proiectului ,,Gestiunea în sistem informatic a Registrului Agricol si a altor servicii publice destinate cetăţenilor în cadrul unor unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Bistriţa-Năsăud -proiect 2, cod SMIS 48355» este de 6.734.605 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 6.599.912,90 lei( 98%). Proiectul este co-finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională.
Proiectul se implementează în localităţile Bistriţa, Urmeniş, Silivaşu de Cîmpie, Sînmihaiu de Cîmpie, Miceştii de Cîmpie, Romuli, Poiana Ilvei, Şieuţ, Tiha Bîrgăului, Budeşti, Şieu-Odorhei, Şintereag, Dumitra, Căianu Mic, Galaţii Bistriţei, Ciceu Giurgeşti, pe o durată de 18 luni.
Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă creşterea eficienţei serviciilor publice adresate cetăţenilor şi mediului de afaceri de pe raza primăriilor partenere din județul Bistrița-Năsăud, cu privire la informaţiile din domeniul agricol şi implementarea de tehnologii informaţionale care să contribuie la o gestiune mai bună a problemelor legate de posesia și folosinţa terenurilor agricole.
Realizarea proiectului va avea în vedere crearea unui sistem electronic de tip e-administraţie la nivelul Consiliului Judeţean Bistrița-Năsăud şi a UAT-urilor partenere pentru furnizarea de servicii electronice interactive noi, destinate cetăţenilor, mediului de afaceri şi administraţiei publice, folosind mijloace moderne IT; eficientizarea activităţilor interne ale instituţiilor publice prin implementarea Registrului Agricol în format electronic, integrat cu structură interactivă de sistem informatic geografic, la Consiliul Judeţean, dedicat primăriilor partenere; fundamentarea tehnică în timp real a deciziilor instituțiilor partenere, în domeniile specifice; asigurarea informațiilor și fundamentării necesare planurilor de dezvoltare și proiectelor prioritare care decurg din acestea; asigurarea informațiilor specifice în timp real pentru firme, întreprinzători și cetățeni; realizarea inventarului digital în mediu GIS, al terenurilor de pe raza primăriilor partenere şi corelarea lor cu informaţiile din Registrul Agricol şi Impozite şi Taxe; implementarea unei platforme comunicaţionale dedicată acestui sistem, la nivelul CJ BN şi a primăriilor partenere; instruirea personalului care va utiliza produsele software realizate şi cel care va asigura mentenanţa; înformare şi publicitate pentru proiect; auditarea parţială şi finală a proiectului, inclusiv auditarea din punctul de vedere al securităţii aplicaţiei și achiziţionarea de servicii de consultanţă pentru pregătirea şi managementul proiectului și servicii de asistenţă juridică pentru realizarea achiziţiilor publice.