Anvelopele de iarnă nu sunt obligatorii. Există doar anumite condiţii pentru care noile prevederi legale se aplică, spun oamenii legii.
Într-un interviu acordat pentru Gândul, comisarul şef al Poliţiei Rutiere Române, Marian Zane, a declarat că doar autoturismele care circulă pe drumuri cu gheaţă, polei sau zăpadă trebuie să fie echipate cu anvelope de iarnă, de la data de 1 noiembrie.
Conform ordonanţei 5 din 2011, referitoare la creşterea siguranţei rutiere, cei care nu respectă aceste condiţii plătesc amenzi cuprinse între 2500 şi 4000 lei. Iar dacă acest lucru va duce la blocarea traficului, vinovaţii vor plăti despăgubiri către CNADNR, în decontul costurilor necesare deblocării traficului. „De exemplu, dacă pentru deblocarea drumului este nevoie de aducerea unei macarale, costurile cresc foarte mult. Valoarea unui titlu de despăgubire poate varia între 1.000 şi 4.000 de lei”, a declarat pentru Gândul, directorul general al Autorităţii Rutiere Române, Florin Coman.
Cât despre preţuri, o singură anvelopă poate ajunge chiar la 2500 euro, în cazul unei maşini 4×4. Costul poate fi mai mic în funcţie de locul de cumpărare: service auto, depozit en-gross sau reprezentanţă auto. La toate acestea se adaugă şi costurile de montare şi echilibrarea a roţilor, care sunt cuprinse între 30-50 lei pentru fiecare roată.
Jurnaliştii Gândul spun că nu toate anvelopele de iarnă sunt bune. Astfel pe lângă semnele M plus S (Mud plus snow sau noroi plus zăpadă ), cauciucul trebuie să aibă şi un fulg de nea sau o creastă alpină. Anvelopele all seasons nu sunt acceptate. Pentru cei care nu şi-au cumpărat încă anvelope de iarnă, distribuitorii anunţă că preţurile ar putea creşte, în funcţie de cerere, chiar şi cu 20 la sută, în următoarele luni.