Aproximativ 500.000 de numere de telefon au fost portate în 2014

Pentru că foarte multi dintre noi am devenit dependenți de telefon, furnizorii de astfel de servicii se întrec în oferte. În concluzie, nu este de mirare că peste jumătate de milion de numere au fost portate în anul 2014. Circa 480 de mii sunt numere din telefonia mobilă. Mai multe aflați din materialul următor.

 

În anul 2014 s-au portat circa 560 de mii de numere, ceea ce reprezintă o treime din totalul de 1.770.000 de numere portate de la lansarea portabilității numerelor, 21 octombrie 2008, și până la sfârșitul anului 2014. Aproximativ 480.000 sunt numere de telefonie mobilă și 84.700 de telefonie fixă. De-a lungul anilor, românii care au schimbat operatorul, dar şi-au păstrat numărul de telefon au fost tot mai numeroşi an de an: dacă în  în 2009 au fost realizate peste 180.000 de portări, în 2010 numărul lor a fost de 220.000, în anul 2011 260.000, în anul 2012 s-au înregistrat 255.000 de portări, iar în anul 2013 -274.000 de noi portări.

Din numărul total de portări realizate până la 31 decembrie 2014, 1.300.000 sunt numere de telefonie mobilă – 74% din total. Datele statistice arată în continuare că cei mai interesaţi să îşi păstreze numărul de telefon sunt utilizatorii cu abonament (aproximativ 67% din total), în timp ce 33% dintre cei ce au ales să îşi schimbe furnizorul de servicii folosesc cartele preplătite.

 Portabilitatea numerelor de telefon este un drept al utilizatorilor, de care aceştia pot beneficia, la cerere.

Portabilitatea implică automat terminarea contractului cu operatorul curent, în conformitate cu clauzele de reziliere prevăzute in cadrul acestuia. Dupa ce v-ati asigurat de respectarea conditiilor contractuale fata de actualul furnizor de servicii de telefonie, poti porta orice numar doresti prin formularea unei cereri de portare.

În anul 2014, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglemantare in Comunicatii a primit 197 de plângeri de la utilizatori cu privire la procesul de portare, principalele probleme sesizate vizând anumite disfuncționalităţi apărute în cadrul procesului de portare generate de nesincronizarea activităţilor furnizorilor implicaţi sau de nerespectarea termenelor de portare.

Recomandari

Lasă un comentariu

Alte Articole