România a înregistrat o considerabilă creştere economică, faţă de indicii care erau prezentaţi de către Guvernele anterioare. Am întreprins eforturi pentru a depăşi piedicile şi pentru a soluţiona greşelile comise de predecesorii acestui Guvern.
Bineînţeles, ne-am fi dorit ca un Guvern nou învestit în funcţii să construiască şi să întreprindă mai departe, proiectele ce anterior au fost concepute şi implementate. Expresia “greaua moştenire” a devenit, din nefericire, un laitmotiv ce nu poate fi ignorat, în condiţiile în care liderul statului considera că “ţara nu are nevoie de autostrăzi”, iar partidul care l-a propus spre candidatură, a refuzat cu vehemenţă în toţi anii săi de guvernare, să acceseze fonduri europene pentru dezvoltare.
Aşa cum afirmam şi mai devreme, Guvernul Ponta, la scurt timp de când a preluat puterea executivă, a întreprins acţiuni pentru a scăpa ţara din strânsoarea corupţiei. Doresc să amintesc aici, procesul lung şi dezbaterile aproape interminabile pentru rezilierea contractului de construcţie a autostrăzii Transilvania cu firma Bechtel.
Doamnelor şi domnilor, autostrăzile din România au constituit întotdeauna un motiv întemeiat de dezbatere, ţinând cont de posibilitatea propulsării economice a ţării, de îndată ce reuşim să depăşim acest obstacol, şi să le construim. Turismul, investitorii, dezvoltarea locală şi naţională depind de realizarea acestor rute de acces reprezentate de drumuri europene, naţionale şi judeţene.
In spiritul dorinţei de dezvoltare rurală şi urbană Guvernul a adoptat măsura de creştere a accizei la combustibil cu 0,7 eurocenţi. Aş vrea să punctez faptul că pentru dezvoltarea reţelei de infrastructură rutiera, fondurile europene nu sunt suficiente, întrucât, aceste proiecte au nevoie de cofinanţare din partea statului român.
Dacă iniţial parlamentarii naţional-liberali au susţinut în totalitate acciza, în prezent s-a aliniat propagandei democrat-liberale participând la dezinformarea oamenilor şi încriminarea Guvernului. Aceste demersuri ridică multe semne de întrebare, deoarece, ele nu sunt numai reprezentate de demagogie, ci de ceva mult mai adânc. PDL a înrădăcinat în conştiinţa poporului sentimentul de frică şi atitudinea pesimistă, politică ce, din păcate, şi astăzi o promovează neîncetat.
In realitate impactul acestei accize este drastic redus, având în vedere Ordonanţa de Urgenţă adoptată de Guvern prin care 0,4 eurocenţi vor fi returnaţi autovehiculelor transportatoare de marfă sau de pasageri. In acelaşi context, Ministerul Agriculturii va acoperi creşterea accizei la motorină pentru fermieri din bugetul propriu, estompând astfel creşterea preţului la produse alimentare.
Cât despre demersurile politice, în prag de alegeri, ale PDL, am speranţa că nu şi-au şters din memorie majorarea accizei la benzină cu 35% in anii 2010-2011 urmând ca până în luna ianuarie a anului 2012 preţul la carburant să fie majorat cu 84%.
PDL nu este în măsură să ofere lecţii nimănui, cu atât mai puţin să joace rolul de reprezentanţi ai dreptăţii.
Vasile-Daniel Suciu, deputat PSD