În 2 mai, liberalii bistrițeni vor organiza acțiunea ”Marșul Locomotivei”, în scopul răscumpărării locomotivei de 90 de tone, fabricată în 1928 la Uzinele Malaxa, aflată acum în proprietatea unei firme care are ca obiect de activitate colectarea și comercializarea fierului vechi.
,,În octombrie anul trecut, la Studfest, am strâns 6.000 de lei şi locomotiva e tot acolo, la Remat. În aprilie-mai se vor inaugura lucrările de la Gara Bistriţa. Mi s-a propus cadou o locomotivă, ea în depoul de la Cluj, care putea fi adusă la Bistriţa ca la inaugurarea gării să putem avea şi obiectivul ăsta. Am refuzat-o, ar fi însemnat să uităm de locomotiva noastră, care e tot acolo, tristă. Cerem de la oraşul acesta şi de la locuitorii lui gesturi puţin mai consistente. În aprilie va avea loc un program de colectare de deşeuri, nu ştiu al câtelea apel public îl fac: putem primi în contul locomotivei toate deşeurile de metal pe care bistriţenii le vor scoate în stradă? Îl întreb eu pe domnul primar, că a preluat ideea şi a fost alături de noi pentru locomotivă, motiv pentru care îi mulţumim. Putem de data aceasta transfera tot ce colectăm la Remat în contul locomotivei? Trebuie să facem cumva”, a declarat senatorul liberal Dorin Dobra.
Locomotiva a ajuns la fier vechi în 1995 locomotiva a ajuns la fier vechi, în curtea Remat Bistriţa, după ce, din 1984, a fost folosită de Combinatului de Prelucrare a Lemnului din Bistriţa. Apa şi aburul fierbinte produse erau utilizate la frământarea lemnului pentru mobilier.
foto: studfest.ro