Înfiinţarea sensurilor giratorii a decongestionat vizibil traficul auto. Am afirmat şi atunci că este o soluţie foarte bună, deşi nemulţumiţi au fost destui, nefiind obişnuiţi cu astfel de intersecţii.
Cu toate acestea este nevoie de o zi specială în an care să ni se reamintească faptul că traficul rămâne o problemă. Noi nu vedem? “Ziua fără autoturism” devine una de tristă amintire an de an. În condiţiile în care multe dintre străzi aşteaptă să fie reparate… sau se lucrează în continuare la distrugerea lor (încă nu-mi este clar), oraşul a paralizat.
Încerc să înţeleg de ce blocarea centrului oraşului chiar şi pentru o zi, mă determină să nu umblu cu maşina? Personal evit să stationez pe străzile centrale (Dornei, Ghe. Şincai, Titulescu etc.). Deşi am biroul pe strada Dornei, prefer să parchez maşina pe I.L. Caragiale sau să merg pe jos. Aţi văzut cum arată această stradă astăzi? Este riscant să o parcurgi, pieton fiind! Să merg cu bicicleta la serviciu în condiţii de siguranţă, rămâne un vis frumos în Bistriţa europeană.
Primăria a programat şi un marş al bicicliştilor, amânat din cauza ploii. Aceştia oricum mărşăluiesc cu consecvenţă, pentru a atrage atenţia administraţiei că nu oferă alternativă la autoturism. L Deşi scopul declarat este de a promova acest mijloc de locomoţie, în fapt reprezintă recunoaşterea propriei incapacităţi administrative locale în gestionarea traficului urban. Dacă pentru asta închizi străzi şi îi escortezi, înseamnă că trebuie să-i fereşti de maşini. În celelalte 364 de zile calendaristice cum şi pe unde se deplasează bicicliştii, rollerii, etc. in Bistriţa?
Excelent sloganul “Străzile noastre, alegerea noastră”. Realitatea este că străzile sunt ale noastre, alegerea este a Voastră!
Răzvan CÎTU- purtător de cuvânt PMP BN