TrafficSnake Game ajunge și la Bistrița

O dată cu începerea anului şcolar, peste 7.500 de copii din 56 de şcoli primare vor lua parte la TrafficSnake Game, o campanie creată pentru încurajarea elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice, să adopte mersul pe jos, cu bicicleta, cu mijloacele de transport public sau folosirea în comun a aceleiaşi maşini atunci când se deplasează la şcoală. Este pentru prima oară când se organizează această campanie la nivel naţional în România, iar în paralel se vor organiza campanii similare în alte 17 ţări europene.

În România, campania TrafficSnake Game va purta denumirea „OSCAR, ŞARPELE HOINAR” şi debutează în cadrul Săptămânii Europene a Mobilităţii. Jocul se va desfăşura în perioada 22 septembrie – 3 octombrie 2014, în 13 oraşe din România: AIUD, ALBA IULIA, BISTRIŢA, BRAŞOV, FĂGĂRAŞ, FOCŞANI, GIURGIU, IAŞI, MIZIL, MOINEŞTI, ODORHEIU SECUIESC, RÂMNICU VÂLCEA şi SĂCELE.

Pentru ediţia 2014, numărul înscrierilor a depăşit aşteptările Coordonatorului Naţional al Campaniei. Asociaţia „Oraşe Energie România” (OER) şi-a propus ca în cei 3 ani de implementare a proiectului european TrafficSnake Game Network (TSGN), să aducă jocul în aproximativ 60 de şcoli din cel puţin 3 oraşe. Pentru ediţiile 2015 şi 2016, Asociaţia OER speră ca numărul şcolilor şi oraşelor în care ajunge „OSCAR, ŞARPELE HOINAR” să depăşească cu mult cadrul proiectului.

Mergând pe jos sau cu bicicleta, copiii devin conştienţi de mediul înconjurător şi îşi dezvoltă aptitudini privind siguranţa în deplasare şi capacitatea de a anticipa acţiunile celorlalţi participanţi la trafic. În plus, mersul pe jos sau cu bicicleta contribuie la atingerea necesarului de exerciţiu fizic recomandat zilnic copiilor. Pe termen lung însă, campania ţinteşte spre generarea unei percepţii uşor de înţeles la nivelul copiilor, cu privire la ce înseamnă o comunitate sănătoasă, guvernată de libertatea de mişcare, de calitatea vieţii şi de independenţa faţă de mijloacele de transport motorizat.

Municipalităţile, şcolile şi organizaţiile interesate pot contacta Asociaţia OER pentru a afla cum se pot alătura campaniei şi pentru informaţii detaliate despre „OSCAR, ŞARPELE HOINAR”.

Despre TrafficSnake Game

TrafficSnake Game (TSG) este o campanie creată pentru a încuraja mersul la şcoală, pe jos şi cu bicicleta, având drept principal grup ţintă elevii şi părinţii acestora. Campania constă într-un joc distractiv şi uşor de pus în aplicare. Pe lângă jocul efectiv, fiecare şcoală participantă este încurajată să organizeze acţiuni conexe şi să familiarizeze elevii cu concepte precum transport sustenabil şi mobilitate, mediu înconjurător şi sănătate.

TrafficSnake Game a început ca un mic proiect în Flandra (Belgia), devenind în decursul anilor, o campanie la nivel european. Practica a demonstrat că această campanie contribuie semnificativ la creşterea utilizării modurilor de transport durabil şi la reducerea emisiilor de CO2.

Reţeaua TrafficSnake Game a fost creată pentru a răspândi şi replica acest exemplu în Europa, 18 ţări fiind implicate în momentul de faţă în această iniţiativă. Principalul scop al reţelei este de a implementa campania TSG, de a extinde impactul acesteia şi de a disemina rezultatele şi experienţele participanţilor. Proiectul european TrafficSnake Game Network, implementat în România de Asociaţia OER, este co-finanţat în perioada 2014-2016 prin programul Intelligent Energy Europe al Uniunii Europene.

Municipiul Bistriţa, în calitate de membru al Asociaţiei Oraşe Energie România, va implementa acest proiect prin Direcţia Integrare Europeană a Primăriei Municipiului Bistriţa, cu sprijinul Inspectoratului Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud.

La ediţia din acest an participă 906 elevi din clasele primare de la următoarele unităţi de învăţământ bistriţene: Şcoala gimnazială nr. 1, Şcoala gimnazială „Avram Iancu”, Şcoala gimnazială nr. 4, Şcoala gimnazială „Ştefan cel Mare”, Colegiul Naţional „Andrei Mureşanu”, Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu” şi Liceul de Arte Plastice „Corneliu Baba”.

Recomandari

Lasă un comentariu

Alte Articole